Kampania edukacyjna
16 października 2018 r. odbyła się konferencja prasowa inaugurująca projekt „EkoMisja – nie marnuję!” połączona z obchodami Światowego Dnia Żywności.
- Kampania outdoorowa
Bohaterką naszej kampanii jest planeta Ziemia, która występuje pod zmienioną postacią nawiązującą do hasła „Marnujesz żywność – marnujesz planetę”. Oprawa graficzna kampanii ściśle nawiązuje do produktów najczęściej marnowanych w domach Polaków – czyli pieczywa, warzyw i owoców.
- Spoty telewizyjne i spot radiowy
W ramach kampanii nakręcono 3 spoty telewizyjne i spot radiowy, w których swojego głosu użyczyła Krystyna Czubówna, od lat kojarzona z tematyką środowiskową. Spoty telewizyjne to jednocześnie proste wskazówki dotyczące tego w jaki sposób każdy z nas może marnować mniej żywności, poprzez dokonywanie świadomych wyborów. Federacja Polskich Banków Żywności zachęca w kampanii by kupować tylko tyle ile zjemy, planować zakupy oraz wykorzystywać produkty w kuchni zamiast je wyrzucać.